Коли ІТ-стартап (резидент Дія Сіті) може отримати статус критично важливого підприємства?
ІТ-стартап, який набув статусу резидента Дія Сіті 1 жовтня 2026 року, не зможе одразу звернутися за статусом критично важливого підприємства. За Критеріями № 76 він має виконати дві основні умови: отримати дохід у розмірі не менше еквівалента 20 000 євро за три повні календарні місяці, наступні за місяцем набуття статусу резидента, а також підтвердити середньомісячну винагороду працівникам і гіг-спеціалістам не менше 1200 євро за кожен із шести останніх календарних місяців.
Якщо Ви не наш клієнт - почніть свою роботу з LIGA360 вже сьогодні - Ligazakon.net
Наприклад, для стартапу, який став резидентом Дія Сіті у жовтні 2026 року, дохідний критерій розраховують за листопад і грудень 2026 року та січень 2027 року. До суми враховують надходження від реалізації товарів, робіт і послуг, роялті, гранти та інвестиції. При цьому курс гривні до євро визначають за офіційним курсом НБУ на 1 січня року, у якому подається заява. Для підтвердження доходу підприємству знадобляться копії договорів, первинні документи, банківські виписки та початковий звіт про відповідність резидента Дія Сіті за три повні місяці.
Усі деталі у матеріалі «Статус критично важливого для резидента Дія Сіті: коли стартап може подавати заяву».
Строк звернення залежить від того, коли стартап почав виплачувати винагороду в необхідному розмірі. Якщо виплати не менше 1200 євро здійснювалися щонайменше із серпня 2026 року, шестимісячний період охоплюватиме серпень 2026-го - січень 2027-го. Тоді подавати заяву до Мінцифри можна вже в лютому 2027 року, після подання Податкового розрахунку за січень та отримання квитанції № 2 про його прийняття. Якщо ж необхідний рівень винагороди забезпечено лише з жовтня 2026 року, шестимісячний період завершиться в березні 2027-го, а звернутися можна буде не раніше квітня 2027 року.
Ще більше практичних порад для правильних рішень для роботодавця читайте у матеріалах LIGA360:
«Критичний статус для ІТ - компанії: які умови діють для стартапів з червня 2026 року»»;
«Дія Сіті та критично важливий статус: що змінилося з червня 2026 року»;
"Працівник у відпустці без збереження зарплати: наслідки для критеріїв резидента Дія Сіті";
"Уточнення Податкового розрахунка резидентом Дія Сіті: як збільшити зарплату за минулий період".
