Отримали дохід за кордоном — який документ потрібен для зарахування сплаченого податку
Фізична особа, яка отримала іноземний дохід, для зарахування податків і зборів, сплачених за межами України, має надати контролюючому органу легалізовану довідку про суму сплаченого податку та збору, а також базу та/або об’єкт оподаткування. Документ має супроводжуватися нотаріально засвідченим перекладом українською мовою, повідомило Головне управління ДПС в Одеській області 5 жовтня 2026 року.
Порядок оподаткування іноземних доходів передбачений пунктом 170.11 статті 170 Податкового кодексу України. Якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку. Він зобов’язаний подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи.
Такий дохід оподатковується за ставкою 18%, крім окремих видів доходів, для яких передбачені інші правила.
Якщо відповідно до міжнародних договорів платник податку може зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, він визначає суму такого зменшення у декларації.
У разі відсутності підтверджуючих документів щодо суми отриманого доходу з іноземних джерел та суми сплаченого податку в іноземній юрисдикції платник має подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним.
Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, платник має отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування.
Ця довідка підлягає легалізації у відповідній країні та відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України.
ДПС зазначає, що українська мова є єдиною державною мовою в Україні. Її використання є обов’язковим, зокрема, під час здійснення повноважень органами державної влади. Тому фізична особа, яка отримала іноземний дохід, для зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, має надати контролюючому органу легалізовану в установленому порядку довідку, яка супроводжується нотаріально засвідченим перекладом українською мовою.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER та WhatsApp, сторінку у Facebook, в Instagram та в Х, щоб бути в курсі найважливіших подій.
