Військовий збір для ФОП і найманих працівників: хто і скільки має платити та кого звільнили від сплати

11-10-2026 10:54
news-image
Які ставки військового збору діють в Україні у 2026 році, скільки мають сплачувати ФОПи та наймані працівники.
Слідкуйте за актуальними новинами у соцмережах SUD.UA

Військовий збір в Україні сплачують усі категорії платників податків, однак його розмір залежить від системи оподаткування та виду отриманого доходу. 

Які ставки військового збору діють у 2026 році

Для фізичних осіб — підприємців першої, другої та четвертої груп ставка військового збору становить 10% мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року. У 2026 році щомісячний авансовий внесок становить 864,70 грн.

Платники єдиного податку третьої групи, за винятком електронних резидентів, сплачують військовий збір у розмірі 1% отриманого доходу щоквартально.

Для підприємців, які працюють на загальній системі оподаткування, ставка становить 5% чистого річного оподатковуваного доходу.

Із заробітної плати найманих працівників військовий збір утримують за ставкою 5%, нагадує Державна податкова служба. 

Для військовослужбовців і працівників ЗСУ, СБУ, Служби зовнішньої розвідки України, ГУР, Національної гвардії, Держприкордонслужби, Управління державної охорони, Держспецзв’язку та Державної спеціальної служби транспорту ставка становить 1,5% доходу у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, передбачених законодавством.

Виняток становлять доходи, звільнені від оподаткування військовим збором відповідно до підпункту 1.7 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України.

Хто звільняється від сплати військового збору

Від сплати військового збору звільняються ФОПи першої та другої груп, податкові адреси яких розташовані на тимчасово окупованих територіях або територіях, де ведуться бойові дії.

Також звільнення передбачене для підприємців першої та другої груп, які не використовують найману працю, на період щорічної відпустки тривалістю один календарний місяць, а також у разі хвороби, що триває понад 30 днів.

У ДПС нагадали, що з 1 грудня 2024 року ставку військового збору підвищили до 5% відповідно до Закону України від 10 жовтня 2024 року № 4015-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану».

Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER та WhatsApp, сторінку у Facebook, в Instagram та в Х, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Источник: СЮГ