Мобілізованих ФОП звільняють від сплати податків і ЄСВ: хто має право на пільгу

07-10-2026 07:36
news-image
Мобілізовані фізичні особи – підприємці та самозайняті особи можуть бути звільнені від сплати за себе низки податків і ЄСВ на період проходження військової служби.
Слідкуйте за актуальними новинами у соцмережах SUD.UA

Фізичні особи – підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність і проходять військову службу, можуть бути звільнені від сплати низки податків та єдиного внеску за себе на період служби. 

Пільга стосується самозайнятих осіб, яких призвали на військову службу під час мобілізації або які уклали контракт. Важливо, щоб статус ФОП або самозайнятої особи вони мали ще до призову чи укладення контракту.

Від яких податків звільняють ФОП-військових

На період проходження військової служби, але не раніше 24 лютого 2022 року, такі особи звільняються від обов’язку нараховувати та сплачувати за себе податок на доходи фізичних осіб, єдиний податок і військовий збір.

Також вони не зобов’язані подавати податкову звітність щодо цих платежів.

Право на звільнення зберігається навіть у разі, якщо підприємець має найманих працівників або продовжує отримувати доходи від господарської діяльності під час проходження військової служби.

Пільговий період починається з першого числа місяця, у якому особу призвали на військову службу або вона уклала контракт, і триває до останнього дня місяця, у якому відбулася демобілізація або звільнення з військової служби.

Що потрібно для застосування пільги

Підставою для звільнення є інформація, яку ДПС отримує з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів. Йдеться про відомості щодо дати мобілізації, укладення контракту, демобілізації або звільнення самозайнятої особи з військової служби. Про це нагадали у Державній податковій службі.

Якщо необхідних даних у Реєстрі немає або ДПС їх не отримала, мобілізований підприємець може самостійно звернутися до податкового органу за місцем обліку.

У такому разі необхідно надати копію військового квитка або іншого документа, який підтверджує призов на військову службу під час мобілізації на особливий період, або копію контракту.

Звернутися до податкової може як сам платник податків, так і його представник за довіреністю.

Куди звертатися за консультацією

У разі виникнення запитань щодо застосування звільнення або порядку подання документів військовослужбовці-підприємці та їхні представники можуть звернутися до податкового органу, в якому перебувають на обліку.

Консультації також надають Офіси податкових консультантів, які працюють у територіальних органах ДПС. Там можна отримати практичну допомогу з питань оподаткування.

Крім того, у територіальних органах ДПС для підтримки військовослужбовців-підприємців працюють спеціальні гарячі лінії, де можна отримати необхідні роз’яснення.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER та WhatsApp, сторінку у Facebook, в Instagramта в Х, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Источник: СЮГ